Wednesday, December 12, 2012

Saya Sayang Abah Saya

Abah saya yg kacak !!
Jam 7.30 malam hari Sabtu 8 Disember 2012...tarikh genting yg akan aku ingat sampai bila2...di saat bersiap2 untuk ke tempat kerja tiba2 terdetik hati utk telefon adik bertanyakan khabar abah yg dalam tengah hari pd hari tu duk mengadu sakit dada...puas dipujuk namun tetap berdegil xmao ke hospital..katanya abah dh makan ubat...tp alih2 berita selepas maghrib mmg mengejutkan sy dan suami..mase tu berada di rumah mertua di kampung panji...kata adik, abah skrg kt amergency hospital raja perempuan zainab II...Ya Allah, rase separuh nyawa ku melayang...tanpa fikir panjang suami trus pecut kereta ke unit kecemasan...sampai je di hospital..anak sy tinggalkan bersama suami berjalan mengekori sy yg mmg gelisah berlari2 ke zon tenat...sy nampak abah !!!! sy nampak abah pakai oksigen dan xbermaya !!!! sy terus dapatkan abah !!! menangis dan terus menangis !!!! sy terlalu sygkan hero saya tu !!! sy ditenangkan oleh adik...minta sy xmenangis depan abah nanti abah akan sedih...

Saya bertanyekan pd doktor mcmne keadaan abah..doktor bgtau ada 1 saluran darah di bahagian jantung tersumbat dek kerana darah terlalu pekat...jd waktu tu doktor telah bg 4 biji ubat utk cairkan darah dan menurut doktor tu jgk kalo terlambat hantar ke hospital berkemungkinan kesan akan jd lbh teruk jika darah pekat tu menjadi beku !!! Ya Allah...aku memohon kepada Mu selamatkanlah abah ku...

Hampir jam 11.30 malam abah dipindahkan ke wad CRW (unit pemulihan jantung) selepas keadaan abah sudah semakin stabil...aku bersyukur kpdmu...hampir 3 hari dihospital akhirnya abah dh blh keluar dr hospital...tetapi abah dh xblh merokok (utk pengetahuan semua, abah mmg susah nk berenti merokok sbb dari umur 14tahun lg sudah terjebak dgn rokok)..abah jg perlu jaga pemakanan...doakan abah sy berjaya berenti merokok ye...saya sayang sgt abah saya !!!

2 comments:

  1. alhamdulillah dah keluar hospital... moga semuanya baik2 saja lepas ni... yang penting anak2 perlu bg support pada abah agar dapat berhenti merokok... InsyaAllah...

    salam kenal dar grup SCFM ^_^

    ReplyDelete
  2. time kasih dan salam perkenalan juga dr saya

    ReplyDelete