Sunday, December 13, 2009

Cinta Kita..


Tanggal 21 November 2009, jam 9.00 malam di Masjid Bunut Payong, Kota Bharu Kelantan..termatri ikatan perkahwinan kami..dengan sekali lafaz akad, termaktub sudah dalam kalam hidup aku bergelar isteri kepada Wan Karmal Yussri Wan Ismail..Alhamdulillah ku panjatkan syukur kepada Mu Ya Allah..diperkenan kan jua doaku..bersatu juga cinta kami berdua...terharu tatkala menjeling ke arah suamiku yang menitiskan air mata seusai akad dilafazkan..air mata gembira mungkin..lega..selepas 4 bulan menganyam cinta..5 bulan menanti dengan setia dengan gelaran tunang...akhirnya bersaksikan 2 orang saksi, berwalikan abah ku tercinta, ber'kadi' kan imam masjid, terbina juga hubungan yang sah disisi agama kami..


22.11.2009....majlis persandingan di teratak ku disambut meriah..walaupun dengan di limpahi hujan yang membasahi bumi kelantan, namun aku redha dengan ketentuan Nya kerana aku masih mampu bergembira & tersenyum tatkala melihat wajah abah, ma, kakak, adik, abang ipar ku & saudara mara ku yang ceria walaupun kepenatan...xlupa kepada sahabat ku yang sudi dtg dari jauh utk menamaniku di hari yang penuh bersejarah...terima kasih semua...jasa kalian teramat besar..kepada rakan2 yang jauh & saudara mara ku yang xdpt pulang utk meraikan hari bahagia ku, doa kalian dari jauh sudah cukup beerti bg aku...faham akan kesulitan yang dialami...


Pengalaman yang cukup bermakna dalam hidup aku ingin ku kongsi bersama dengan pembaca2 di luar sana...penat....gembira...risau bercampur baur dalam hati....masih segar dibenak aku...setelah abis kenduri...geli hati aku tgk suami aku basah kuyup kat luar umah bermandikan hujan..KENA CUCI PERIUK BELANGA...kui3..kesian...tp adatla kan..menantu baru...kena la dera lebih cket...tapi gembira punya pasal " NAK SUH BASUH RUMAH NI PUN ABG SANGGUP"..keh3...tu la ayat yang kuar dari mulut suami ku malam tu...sorry ye bang, mase abg duk cbuk basuh periuk, aku lak senang lenang duk bukak kotak2 hadiah pemberian tetamu...eheh..cori cori cupke cupke..


24.11.2009....majlis bertandang...sedih...xdapat aku ungkapkan, tatkala melihat wajah kakak aku yang menangis sayu saat memeluk aku selepas abis majlis...bergenang air mata aku & suami menatap wajah abah & ma aku yang menangis tinggalkan puteri mereka di rumah mertua...semakin erat pelukan suami dipinggangku untuk redakan tangisan ku..." NANTI KITA BALIK LA UMAH MA NGAN ABAH, BUKAN JAUH PUN..15 MINIT JE "....aku pn xtau smada nak tergelak ke nk menangis lepas suami aku ucap ayat ni..eheh..rumah dekat je beb...


RISAU....mana x risau mula2 duk umah mertua...dalam hati aku ni mcm2 perasaan dh datang..mmg xsenang duduk...takut..WAAAAAAAA....kang xpasal2 mertua suh masak makanan yang aku xreti macamane...huhuhuhuhu..nak nangis...tapi tu mase mula2 sampai umah mertua la..tp 2 hari duk c 2..xde pn kena masak..eheh..cuma ada 1 je lg yang aku kena belajar..pakai kain sarung..perghhhh !!! failed !!!...tp xpe..blh belajar..kan kan kan kan...


13.12.2009..hari ini...genap 23 hari aku bergelar isteri...Alhamdulillah....rumah sewa telah pn kami dpt di kuala terengganu...banyak yang aku perlu belajar untuk menjadi seorang isteri...bukan untuk menjadi seorang isteri yang sesempurna mungkin..cuma belajar menjadi isteri yang diredhai...Insyaallah..gelaran ini akan ku galas sebaik mungkin..kesetiaan & kasih ku hanya untuk mu suami ku...


"Kau seperti nyanyian dalam hatiku yang memanggil rinduku pada mu..seperti udara yang ku hela kau selalu ada..."

No comments:

Post a Comment