Wednesday, April 7, 2010

Doakan yang terbaik...

Assalamualaikum.......dh lama dh xupdate blog ni...bkn malas..tp mood hilang..melayang2 semakin jauh seperti hati aku skrg ni..amat berjauh hati...dgn sesiapa je yg kurang senang dengan kehidupan yang aku lalui sekarang ni....kenapa kurang senang ? gaji mahal ke aku ? ooooohhhh..tidak sama sekali....kenapa kurang senang ? kaya sgt ke aku?...ohhhhhh...tidak dan tidak....dh tu kenapa kurang senang ? cantik sgt ke aku ?..ohhhhhh...langsung xbetul....kalau cantik xdela tetiap hari kena ejek...( hanya Allah je tau peritnya kena ejek )....tp kenapa ? semua jawapan terletak pada hati sesiapa yg kurang senang tu.....

Pernah dgr x ramai yg mengeluh..bila spm je org akan tanya RESULT DAPAT BERAPA, NAK SAMBUNG BLAJAR KAT MANA  ?...bila result dpt elok& dh masuk IPT, org akan tanya...BILA NAK KONVO, XSAMBUNG DEGREE KE ?.....bila dh abis degree org akan tanya lak....BILA NAK KERJA ?...BILA NAK KAWEN ?..bila dh kawen..BILA NAK DAPAT ANAK ?...soalan bertubi2 macam ni dh selalu menjadi santapan halwa telinga aku sejak akhir2 ni...bila tgk kita senyum...bergelak ketawa...ceria..semua org akan fikir yang kita ni sedang berbahagia....MEMANG..MEMANG BETUL..AKU BAHAGIA SGT..tp salah ke ? pada pendapat aku xmenjadi kesalahan pun kalo hidup aku bahagia..xsusahkan hidup org lain pun kalau aku bahagia....kalau aku susah pun xpernah menyusahkan hidup org lain...tp ada jgak yg xsenang...mungkin iri hati / kecewa ngan pengalaman lalu...aku yg menjadi tempat meludahkan  rasa...cuba tanya mana2 pasangan yg baru kahwin..semua nk hidup bahagia hingga ke akhir hayat..xkurang ngan ucapan pada kad semuanya tertera "selamat pengantin baru...semoga kekal hingga akhir hayat''..tp kenapa ucapan & doa tu xditeruskan meniti dari mulut kalian ? bila melangkah je ke alam rumah tangga, ikhlas dari hati sy terselit rasa takut..takut mendengar momokkan dari org sekeliling yg mana mengatakan " mula2 kawen mmg la sume indah..sume bahagia...nanti lama2 xdenye mcm tu..semua akan berubah "...betul ke ?...kdg2 momokkan ni menghantui aku sepanjang jalan titian hidup aku...risau...gusar...takut....risau kasih sayang suami ku makin berkurang...gusar jika hati suami ku beralih arah...takut jika suamiku berubah...berubah xsemesra skrg ni...Ya Allah jauhkan aku dr semua perkara2 yg boleh mengeruhkan rumahtangga kami....

Kalau aku lenakan fikiran aku ngan momokkan tadi sudah tentu kegelapan&igauan ngeri yg aku temui...tp aku cuba pilih & cuba cari cahaya  rumah tangga yg bahagia..aku cuba bangkit pandang yg positif...MA & ABAH aku jdkan idola..idola pasangan yg kekal bahagia selama 35 tahun lamanya...sentiasa mesra, sll bergurau senda di dpn anak2 & cucu2...allllaaaaa...bertikam lidah tu perkara biasa..kalau tiada rajukan & gurauan maka xindah la suasana rumahtangga kita...biar la bercorak cantik..biarla bewarna pelangi...biarla hati aku & suami tetap kukuh abadi...hingga akhir hayat tersemat di hati...menjadi bidadari suami ku di akhirat kelak menjadi fantasi..insyaallah akan aku kuatkan hati & diri...amin

No comments:

Post a Comment