Thursday, April 8, 2010

Alahaiiiiii Suami ku...

Kuala Terengganu, 7 April 2010 - Jam 7 malam telah aku siapkan kek coklat kukus seperti mana resepi yg telah ku perolehi dr teman sepejabat, emmmmmm...sedap....sambil tunggu suami ku pulang dr kerja sempat la aku habiskan 2 biji kek dari 12 biji kek yg ada...

Balik je suami aku..." kek ni wat mcmane ?"..sedap..besok blh bwk bekal ni...suh member2 ofis try..pastu kot2 ada rezeki nanti blh la org tmpah"..fuhhhhhh....tinggi sungguh angan2 suami aku tu...pastu suami aku pn nk wat gak kek tu...aku dh terangkan satu persatu siap berceloteh mcm chef wan lg.." puan2...kek ni kena ikut sukatan yg betul yee, senah....jgn nk tmbh2..jgn nk kurang2kan bahan ye, abg wat la...syg nk g smyg jap "...haaaaa begitula permulaan nya....siap je smyg maghrib, aku jenguk ke dapur...Wah !!!!! waaahhhhhh !!!!....adunan dh siap dh...huh..pandai gak suami aku ni wat kek (konon jela)..."abg, ikut sukatan resepi tu ke x ?"tanya aku..."ikut resepi tu la, cuma kurangkan gula xmao manis sgt "ni jwpn die yg pertama...siap je aku kukus...bukak je acuan..skali !!! aikkkk !!!! pesal cam keras je ni ? !!! aku pun ape lg...jalankan siasatan...semasa siasatan dijalankan, bertubi2 aku soal si tertuduh (suami aku)..."cuba ckp betul2...td wat adunan ikut sukatan ke x?"..."hehehehehehhe"..nape lak gelak2 ni..."sebenarnye...ermmmmm ermmmm sebenarnye...abg main letak je tepung..xsukat2 pun..xsgke lak blh jd mcm ni "...haaaaaa !!!!!! kan dh pecah tembelang...jwpn jujur tu aku bg upah cubitan berbisa...RASEKANNNNNNN !!!! memandai sgt....NI BUKAN KEK COKLAT KUKUS TP NI KEK BATU KUKUS !!! (tu, kat atas tu gmbr kek yg suami aku wat)

Sekian Berita Dari Dapur Encik Wan Karmal Yussri (suami aku)

No comments:

Post a Comment