Sunday, May 8, 2011

36 minggu....

Minggu untuk berehat menanti kelahiran cahaya mata pertama aku & suami...tapi masih menghadirkan diri ke tempat kerja....Alhamdulillah minggu ni dh masuk 36 minggu usia kandungan ku...seiring dengan Hari Ibu pada hari ni 8 Mei 2011 aku amat berbangga sbb diberi peluang untuk merasai bagaimana nikmatnya mengandung...dari usia 1bulan hingga 9 bulan pelbagai pengalaman aku lalui...seperti yg ibu2 lain diluar sana rasa...nikmat, perit, getir sepanjang mengandung...dugaan alahan...dugaan dr perubahan bentuk fizikal yg boleh merubah emosi positif kepada rasa rendah diri...merenung rekahan2 yg timbul disekitar perut mmg mengundang rasa kurang senang lebih2 lagi apabila berada di depan cermin...inikah pengorbanan seorang bergelar ibu ? dari pudarnya kecantikan hingga kurangnya rehat....Masyaallah...tapi Maha Suci Allah...disebalik kekurangan itu ada anugerah yg mungkin aku akan kenang sampai mati...aku masih sihat & bersemangat untuk lalui sisa hari2 sebelum aku bersalin nanti...kesihatan yg baik begitu juga baby dalam kandungan ku...aktif dan asyik menendang2...skrg dia (baby) dh xduk diam dh...mungkin rahim ku dh semakin sempit...dan mungkin juga dia dh xselesa dah xsabar nk kuar melihat semesta alam....rasa lucu malam tadi bila suami ku suh baby aku dalam kandungan ni duk diam..."diam...diam...tido...dah2la main....kesian ibu..."...deshuuummmm !!!! tendangan hebat suami aku dapat dari dalam perut...hik3..selepas diusap beberapa kali diam jap...pastu aktif balik...

Masih hangat hadiah kucupan di pipi oleh suami ku pagi tadi.."Selamat Hari Ibu, sayang "...terharu...terasa mcm mimpi...kalau sebelum ni aku hanya menghadiahkan ucapan ni kepada ma, umi & kakak aku namun hari ni xlagi...aku yg terima ucapan tu...amat besar penghargaan disisi Allah kepada para ibu...begitu besar pengorbanan mu ibu...Ya Allah kuatkanlah semangat ku untuk bergelar ibu seperti mana Kau kurniakan semangat kepada Ma aku...membesarkan 3 orang anak mu tanpa keluh kesah....sentiasa ada disisi anakmu walaupun jauh atau dekat dimata....tidak mampu untuk ku membalas jasa mu...tp aku berjanji selagi aku hidup akan ku bahagiakan mu...gembirakan hati mu....mungkin nanti aku xkan jadi ibu yang sempurna tapi aku akan cuba jadi ibu yang terbaik untuk zuriatku nanti...Alhamdulillah disaat2 ini aku masih dikelilingi oleh insan2 tersayang....Doakan aku selamat...aminnn....

No comments:

Post a Comment