Wednesday, May 25, 2011

38 minggu ++ sudaaaa.....

Dub dab dub dab...jantung aku berdebar kencang....cepatnye masa berlalu....kalendar di enfon...atas meja...desktop komputer tiap2 masa mata ku menjeling....buku pink ibu mengandung dh hampir lebur dalam beg....skejap2 aku belek...haih....ye...aku kecut perut...sbb telinga aku ni dh menjamah pelbagai cerita dr pengalaman2 ibu bersalin...yang menarik ada...tp bagi aku sume cam ngeri...

Isnin minggu lepas...pertama kali aku dapat rasa kesakitan sebegitu rupa...perut memulas yg amat...hmpir 3 jam...hanya tuhan je tau perasaan aku masa tu...artikel dalam internet aku geledah mencari laman2 web tanda2 ibu bersalin....tanya rakan2 sepejabat "tanda2 awal nk bersalin"....lagi la kecut perut dibuatnya...nk ke tandas pn rasa takut....yg xtahan, alahan muntah aku dtg balik...bila ke klinik, nurse bitau rasa sakit tu mgkin disebabkan baby nk masuk ke dalam sarung die...sarung nk kuar...die kasi amaran pertama dh tuuuuu...tp Alhamdulillah kesihatan aku ok...baby pn ok...yg xok nye, muntah2....kalo dlu masa kandungan 1bulan - 3 bulan alahan muntah yg aku hadapi xsebegitu berat seperti skrg...almaklumlah masa tu perut belom memboyot sebegini rupa...skrg ni skali kuar isi perut letihnya hanya tuhan yg tau...tp xpe...dh nk wat cmna...bukan senang nk bergelar seorang ibu...bukan senang nk memikul tanggungjawab...

Semalam sakit tu datang lagi...perut memulas pedih...muntah2...haih...jgn la memain wahai kandungan ku....baby dlm perut ni pn aktif semacam...aku hanya mampu tido ngan kaki merengkok menahan sakit...dari pukul 1 tgh hari smpai pkul 4 ptg menahan sakit...lega...ilang sakit terus muntah...tenaga dh kurang...makanan kegemaran aku...durian...aku pandang sepi...suami aku beria2 wat muke berselera makan durian nk suh aku terliur tp maaf ye usaha anda xberjaya menggoda ku...xde selera + takut kot2 nk terbersalin...

Alhamdulillah pagi ni, aku mampu ke tempat kerja lagi...walaupun waktu tido kurang cukup, sll nk terkucil...xselesa masa tido...tp tuhan masih kasi aku semangat...mintak2 arini akan berjalan ngan sempurna...masih mengira hari sbelum bersalin .... 8 jun 2011, hanya beberapa hari saja baki yg tinggal..."anak ibu, sabar ye....selepas ni saksikanlah dengan mata mu sendiri bahawa dunia ciptaan tuhan ini amat indah"

No comments:

Post a Comment