Tuesday, May 4, 2010

Kasih Ibu Bapa...

Hari ni 4 Mei 2010, baru start keje balik selepas 3 hari bercuti kat kampung....sebelum balik kampung hampir 4 hari aku berada di Kuala Lumpur coz amek exam jabatan kat HQ...hmmmm...penat otak aku ni berfikir ngan ligat ditambah dengan baca nota-nota mase kursus asas dlu...sukar bg aku sbb aku xde pengalaman seperti rakan2 pembantu penerangan aku yg berada di daerah...mungkin satu bonus buat mereka utk tackle soalan2 tu...semuanya berkisar ttg cara kerja asasi pembantu penerangan di lapangan...tp xpe, korg sume handle secara 'live' aku lak handle secara 'imagine'...xsalah kan ? ehehehehehe...Alhamdulillah blh la jgak aku jawab soalan2 tu wlpn xtau betul ke x...kui3..hmmm...lupekan sekejap ngan exam tu, aku nk ajak korg pulang ke kelantan...ikut aku bercuti...lalalalalalalalala....

Ok, hari khamis lepas 29 april 2010, tepat jam 8.30 malam aku bertolak pulang ke kota bharu bersama2 ngan suami & mak aku...xbest la bwk keta memalam coz xconfident...jalan pun xbrape ok, lubang sane lubang cni...mmg btl2 kena fokus la...tp yg menyakitkan hati aku ni mase tgh syok2 bwk keta tibe2 ada sebuah MPV yang 'mcm bagosss'...siap rapatkan dienye keta lg...amboi2...kalo nk laju potong jela...ni siap angkat lampu tinggi lg...kuang asam betol...pastu nk hon2...hello cik abg...xreti ke ni ni double line...mmg menyakitkan hati...nk dijadikan cite...akhirnye MPV tu pn dptla potong keta aku yg kecik ni...aku xpuas hati lg ni....bile die berjaya potong aku je...aku wat edisi balas dendam..aku rapatkan keta aku lak ngan keta die pastu angkat lampu tinggi2...hoh..padan muke...pastu aku nmpk cam die nk berenti je, maybe xpuas ati kot aku pn plan2 kan balik keta ( kui3...tau pon takot)...ahahahahahaa...akhirnya dlm jam 11.30 mlm smpai gak aku kt kampung aku...hmmmm...bila balik kelantan je rutin utama aku ngan suami adalah bahagi2kan rumah...bahagikan secara adil...biar org2 tua kami same2 merasa...jd mlm pertama kat umah aku malam seterusnya kat umah mertua...kire adil la...same2 merasa mkn tgh hari same2...same2 merase mkn malam same2...

Nk dijadikan cite, mase kami bersiap2 nk balik ke terengganu...ma ngan abah aku, fuhhhhhh...mcm2 bekalan yg dikasi...dari beras, ikan, ayam, tepung, mempelam, kain langsir, alas meja sampai ke tong beras yg besar tu pun dikasinya...makaihhhhhh....dah mcm bantuan kebajikan dh ni....xkalah ngan mertua aku....bubur kacang ijau, botol2 air, botol isi tepung ngan gula...yg lg best...kerusi lipat pn dpt jgak...wah wah wah...mmg dh mcm pindah rumah kali ke 2 dah ni...hmmmm...terharu bile tgk ma ngan abah kasi aku mcm2...xminta tp ma ngan abah kasi ngan ikhlas...aku tau diorg pn susah, tp xsanggup aku sbg anak nk menolak...alasan ma ngan abah aku, xpe bekorban utk anak2...ma ngan abah xnak tgk anak2 susah...sedih nye....begitu juga mertua aku...betul tu...pengorbanan ibu bapa mmg xmampu aku balas...kasih mereka xkan putus hingga ke akhir hayat...insyaallah selagi ada kudrat aku akan wat mereka gembira...wlpn tiada limpahan kemewahan yg mampu aku berikan, kasih syg yg melimpah ruah xpernah putus aku kalungkan...kepada ma, abah, umi & papa...terima kasih & segala pengorbanan mu akan aku & suamiku kenang sampai akhir hayat...setiap senyuman mu membawa seribu kenikmatan dihati ku...




No comments:

Post a Comment