Monday, June 28, 2010

6 Tahun Dpt Nasib Buruk ????

Malam tadi kul 12.14 tgh malam...bunyik ring tone mesej lagu Wajah Rahsia Hati dendangan Ogy Ahmad Daud....haaaaa !!!! sapela nganta mesej memalam buta ni???...baru je nk lena...amek h.phone...open massege...click inbox...from : no name ...ada no. baru...haih...hati dh dub dab dub dab...takot2 ade sesape nk kaco aku memalam...risau gak bile dh kawen ni...hati suami kena jaga beb...aku pn bkak la mesej sambil mulut xhenti2 membebel...antara kandungan mesej yg aku terima :

" Ya Allah, Ya Rahman, Ya Rahim, Ya Malik, Ya Qudus, Ya Salam, Ya Mu'min, Ya Muhaimin, Ya Aziz, Ya Jabar, Ya Mutakabbir....

Kirimkan lah kepada 9 org asma Allah ini insyaallah km akn mndpt brita baik esk. Siapa yg tdkmenghiraukanny mka akn mndpt nsib yg bruk slma 6 thn. Apkah anda tdk mau mngorbnkan 9 sen,-krn asma Allah? dlm waktu 1 jam anda akan mendapatkan rezeki yg tiada tara jumlahnya jgn dipermainkan Demi Allah ini amanah dan jangan dihapus sebelum dikirimkan org wslm "

Wah2...kalau korg baca korg percaya x mesej ni ? hmmm...sape percaya angkat tangan !!!...aku tau...ada yg percaya...ada yg was2...& ada yg xpercaya...aku lak tergolong dlm golongan org yg xpercaya mesej2 berantai mcm ni...aku bukannya pandai & bukannya maha arif bab2 agama...tp aku pun tau hukum hakam yg di tentukanNya...aku tau AJAL, MAUT, JODOH, TUA, MUDA, REZEKI sume ketentuan Yang Maha Esa...siapa sebenarnye pengirim mesej ni ? adakah dia yg mencipta reka mesej ni ataupun dia antara salah seorang yang percaya akan mesej ni ? wallahualam...cuma yg aku ingin ulas, siapakah kamu untuk menghukum seseorg ? pandai kamu membuat tilikan nasib seseorang, seperti ahli nujum dh lagak nya...siapakah kamu untuk memberi jaminan akan mendapat rezeki dlm masa 1 jam ?...berani nya kamu menggunakan nama Allah dengan tujuan memperdaya pengguna2 telefon bimbit ?...tidak mustahil kan, bg sesiapa yg terperdaya dengan mesej ini akan menghabiskan kredit telefon untuk menghantar mesej ni kepada rakan2 lain...entah2 akan dikenakan caj2 lain...

Kepada pengguna2 telefon bimbit sekalian, jgn mudah terperdaya dengan mesej2 berantai sebegini...pelbagai mesej tipu daya yg direka pd zaman canggih skrg ni...xkalah dengan mesej menang cabutan bertuah...ada gak mesej berbaur hasutan...jd berhati2.

No comments:

Post a Comment