Thursday, November 11, 2010

Kembali Berbloging !!!!

Assalamualaikum....Syukur kerana terbuka juga pintu hati aku utk kembali berbloging ni...dh lama sgt menyepi....dh lama sgt blog ni x di 'update'....aku tgglkan sepi tanpa berita terkini, tanpa coretan, tanpa berita...hmm...terlalu byk suka duka sepanjang kesepian ber blog ni....terlalu panjang cerita jika aku luahkan di sini kesemuanya....

Tp...baiklah, utk perkembangan terbaru aku & kehidupan aku yang terkini....BERITA PALING GEMBIRA...AKU & SUAMI KU BAKAL BERGELAR IBU & AYAH PADA 8hb JUN TAHUN DEPAN.....YUP !!!! AKU HAMIL !!!! 2 bulan sudah usia kandungan ku kini....dalam rahim ku kini terisi dengan zuriat aku & cinta hati ku (suami)...Doakan semua selamat ye...

Aku tau ramai kawan2 yg kt luar sana sudah pon tau ttg perancangan kami kononnya nk honeymoon dlu utk tahun pertama perkahwinan....yeeee !!!!! itu mmg perancangan tetapi masa raya aidilfitri yang lepas setelah duduk berbincang & berdiskusi...berkira2 dengan menggunakan kalkulator akal sndiri kami wat pengiraan jika aku mengandung selepas setahun kawen & setelah 9 bulan akan jatuh pada bulan brape...fikir punye fikir & congak punye congak akhirnya kami sepakat utk plan dapatkan baby dlm masa terdekat tu jgak...maksud aku bulan Syawal aritu...sbb aku xmao kalo aku bersalin nanti jatuh dalam bulan Ramadhan...heeee...tambahan pula jika tunggu rancang nk dpt baby tahun depan suami aku dh pon bertambah usianya ke 33...die ckp xmao la nanti umur dh tua tp anak sulung masih kecik lg...kekekekekekekeke...tp kita manusia cuma boleh merancang kan ? sume tuhan yg tentukan.....kami mula menerima kata2 dari org sekeliling jika dpt anak makin bertambah rezeki kami...BERUSAHA & TAWAKAL !!!

Nak dijadikan cite 8 Oktober lepas, aku mengalami kelewatan dtg bulan....haih...suami aku dh senyum2 dh....aku lak asyik duk merungut je nape xdtg2 bulan lagi....masih terngiang2 lagi kata2 suami aku " nak ke dtg bulan ? "...ahahahahahahahahaha...aku tau die xsabar nk tgk aku dtg bulan sbb die nk berita gembira !!! die nk baby !!! Jadi, selepas seminggu lewat, aku ngan suami aku ke farmasi...beli pregnancy test .... jeng ! jeng ! jeng !....haaaa !!!! ADA 2 JALUR !!! POSITIF !!! aku pandang suami aku...wahhh !!! senyum meleret smpai ke telinga .... tp aku wat2 bodo...konon xyakin lg ngan alat pregnancy test tu...jadi keesokan hari aku & suami aku ke klinik sakit puan...YEEEE !!!! TAHNIAH !!! AWK HAMIL !!!...suami aku terus peluk aku....Ya Allah...alhamdulillah...rancangan singkat kami membuahkan hasil...pesan doktor : LEPAS NI XPAYAH NK RANCANG2 NK HONEYMOON KE APE ...KAWEN AWAL, DAPAT BABY AWAL LA SERONOK...hehehehehehehe

Sepanjang tempoh 2 bulan kehamilan ni, pelbagai cabaran wat ibu mengandung aku alami....cepat penat, alahan teruk, loya, muntah teruk...kasut highheel aku korbankan dengan memakai selipar bata...makanan yg dlu aku sukai skrg dh xlalu lagi....cepat lapar tp bila makan muntah balik....cpt sgt sensitif....pantang suami aku tinggikan suara air mata cpt je nk mengalir...tp aku cuba utk kuat...cuba xnk manjakan diri...tp segagah mana la sgt...lbh2 lagi ini baru anak pertama...aku tau keje kt ofis terjejas sedikit kerana aku kerap amek cuti & dtg lewat...bukan sengaja tp aku betul2 alahan..keje aku tetap aku settle kan...xpernah xsiap !!! setiap tugasan yg ditugaskan hampir kesemua aku terima tanpa menolak sbb aku xmao dilabel pekerja yg byk alasan...aku xmanja seperti org sekeliling aku fikir....aku tau dibelakang aku ramai yg duk mengata...tp aku telan wlpn pahit...pd suami aku luahkan kerana xtertanggung...dia lah jiwa aku, dialah nyawa aku....pedih...org yg xpernah jadi ibu xkan rasa apa yg aku lalui...lain ibu hamil lain alahan nya...nanti korg bergelar ibu atau isteri korg bergelar ibu baru korg rasa semuanya....aku mmg selalu ukirkan senyuman tp dalam hati pedihnya hanya tuhan yang tau....

Semua tu sebenarnya banyak mengajar aku utk lebih kuat & cekal....aku masih lagi blh bangkit....xmao sedih2....xmao fikir kata2 org...aku cuma nk baby aku dlm kandungan ni sihat & selamat...aku nk hidup bahagia...bahagia bersama suami aku tercinta...

Allah Maha Adil...disebalik kesedihan mesti ada kebahagiaan....disebalik duka yg kuharungi ada sinar bahagia....baby yg aku kandung ni mengeratkan lagi kasih syg kami sbg suami isteri...bahagia nya ku rasa tatkala mendengar doa utk kebahagiaan kami berdua setiap kali selesai smyg berjemaah dari suami aku...bahagianya ku rasa tatkala suami aku memperdengarkan ayat suci Al-Quran untuk kandungan ku...bahagianya ku rasa tiap2 malam suami aku dekatkan mulut di perutku ucap " Assalamualaikum " untuk baby kami...setiap hari ada je rezeki wat kami...walaupun bukan berbentuk harta tp kami bersyukur kerana wat masa skrg ni xputus2 hidangan & makanan yg aku inginkan akan tersua di depan aku....wlpn kami hidup dalam serba kekurangan kami akan cuba jadi ibu & ayah yg terbaik wat anak kami nanti...kami percaya pada rezeki Allah...Alhamdulillah....kami bahagia...doakan kami ye.. :-)

No comments:

Post a Comment