Monday, November 15, 2010

Nasi Ayam Memujuk...

Aik ? ape jenis nama nasi ayam aku ni...nasik ayam memujuk ? heee...yeyyy !!! mmg nasik ayam memujuk ni aku kasi nama sempena nk memujuk suami aku selepas aku wat salah pagi semalam gara2 xmemaklumkan pada die aku nk kuar makan...eheheheheh....mengikut kata2 beliau (suami aku), aku telah melakukan kesilapan ni secara tegar sejak 2 menjak kebelakangan ni tanpa aku sedari ia merupakan kesalahan...beliau juga mendakwa bahawa aku telah berubah, dlu kalo nk ke mana2 waima nk turun mkn kt kantin pon aku akan msg die tp sekarang xlagi...owh !!!! yeke !!! (dah macam bace berita lak ni...keh3) aku dh mintak maaf semalam & telah mengambil langkah utk tambat ati & pujuk suami aku ngan masak nasik ayam ni...



Nak di jadikan cite maka ptg smlm on da way balik ke umah, singgahlah aku di pasar bukit besar....beli bahan2 utk masak nasi ayam....dalam jam 6 petang sampai umah, tanpa berehat terus masuk dapur aku bertungkus lumus siapkan nasi ayam memujuk ni sebelum suami aku balik dari keje...wah wah wah....penat bukan alasan..hati suami kena jaga...jgn smpai die marah...hehehehe...dalam pukul 7.15 mlm, sume siap terhidang !!! sinki tunggang langgang ngan pinggan mangkuk xberbasuh aku xtolak tepi dah...xmao pedulik !!!...yg penting suami aku balik, bukak kasut terus boleh makan masakan aku ni...heee....



Maka berjaya juga ku tambat hatinya ngan nasik ayam memujuk ni walaupun aku bukan chef yg handal...ehehehehe...yg penting kita.....HEPIIIII !!!!

p/s : resepi ni aku guna resepi mat gebu http://tiffinbiru.blogspot.com/

No comments:

Post a Comment