Sunday, November 21, 2010

1st Anniversary !!!!!!

Today is 21st November 2010....Our 1st Anniversary !!!...ohhhh !!! rasa mcm baru je kawen...gelak ketawa, senyuman mesra masih segar dibibir...

Teringat kenangan pertemuan kami dlu...pertama kali bertemu mata kalo xsilap aku pada tahun 2006...tersenyum sendirin tatkala aku kenang kembali kenangan dlu...yeee !!! 3 tahun usia perkenalan...xlebih dari seorang kawan wlpn dh pelbagai cara suami aku cube memikat..tp aku mmg jual mahal...ahahahhaha...suke aku nk kongsi ngan korg sume...

Mase aku keje part time DJ & receptionist merangkap customer service...suami aku lak technician...lain2 department..tp kalo time customer nk tukar barang elektrik kene g kt kaunter technician terlebih dahulu baru ke kaunter aku...heran gak aku tiap kali customer bwk resit kt kaunter aku mesti kt resit tu ada tulis perkataan "MISS YAM"...tanya punye tanya...ada la sorg customer tu bitau "abg yg rambut terpacak tu tulis suh akak baca"...ahahahahahah...lucu betul..tp aku tetap jual mahal sampaila aku dpt berita dr kawan2 yg suami aku tu nk berenti kerje...aku punyela sedih sbb sbnrnye dalam hati aku mmg ada sedikit rasa sayang wlpn kami hanya kawan...

Nk dijadikan cite...dalam bulan puase tahun 2006, suami aku pon dtg kt kaunter aku selepas maghrib ngan pakian biase...xpakai uniform kerje...mmg hati aku dh gundah gulana..."YAM, YUSSRI DH NK NAIK BAS MALAM NI...YUSSRI MINTAK MAAF KALO ADA WAT SALAH & SILAP"...mmg aku sebak...smpai ati berita dia nk berenti keje bukan dtg dari mulut dia sendiri...dh nk tggl aku baru nk bitau...sedih wooooo...tp aku wat2 biase je...cam xde perasaan...namun smpai bila hati & perasaan sedih aku blh aku tahan...smpai je umah, balik dari keje abah aku bitau, td posmen anta barang...dalam kotak besar...abah xbrani bukak takot2 barang2 peibadi aku...bila aku bukak je kotak tu ..." ANAK PATUNG KUCING SYLVESTER !!! "...dari Wan Karmal Yussri...bercucuran air mata aku kuar...smpai ati tgglkan aku ngan patung ni...malam tu jgak, die kol aku...mmg aku marah dia, nape kasi aku patung ni dahla tgglkan aku, kawan mcmne ni...cehh !!! mulut je kate kawan, tp dalam hati ada rasa sayang...ahahahahaha...dia gak mintak maaf...aku tanya nape...die kate sbb tipu aku..HAAA !!!!..."SBNRNYE YUSSRI NAIK BAS NK KE PERAK AMEK SIJIL BUKAN NK BERENTI KEJE...YUSSRI G SKEJAP JE 3 HARI BUKAN SELAMA2NYA...YUSSRI XSAMPAI ATI NK TIPU LAMA2..SBNRNYE DH RANCANG NGAN GENG2 TEMPAT KEJE SBB NK TGK YAM MCMANE...XSGKE...."...ahahaahahahahaha...gilo gilo...

Tp yg indah tu hanya sementara...aku tetap belum trima dia sebagai teman istimewa...hanya kawan biasa xlebih dari tu...selepas 3 bulan keje part time, aku bawak haluan aku sndiri cari keje lain...dari designer smpai la keje government hanya telefon bimbit menjadi perantaraan kami...mesej pn xkerap...tp sume kuasa Allah...kita hanya merancang...Tuhan Yang Menentu kan...walau jauh mana aku lari dari dia...walau jauh mana pon jarak aku ngan dia bulan March tahun 2009, pembuka segala lebaran baru wat aku & yussri...hati ku terbukak utk menerima cinta dia...2 pun selepas kali ke 5 dia melamar aku..ahahahahahah....bercinta xlama, terus merisik, bertunang & berkahwin...skrg dh pon masuk setahun usia perkahwinan kami...kami sudah bertiga...zuriat jejaka pemburu setia cinta aku sedang membesar dalam rahim aku...

Alhamdulillah...mmg jodoh terletak di tangan Mu Ya Allah...aku panjat kesyukuran kerana dipertemukan dengan suamiku...semoga ngan pertambahan usia perkahwinan kami makin bertambah mekar kasih sayang kami...amin...

No comments:

Post a Comment