Thursday, December 23, 2010

Kartun hanya untuk kanak2 ?


Betul ke kartun hanya untuk kanak2 ? ohhhh...kanak2 ke aku ni ? jap2...cek ic jap...lahir tahun 1985....eh...bukan kanak2 lagi...dh dewasa dh ni....tp nape aku peminat setia cite kartun ?....org dewasa lain xtgk kartun ke ? haaaaa...tipu la kalo korg yg sebaya ngan aku xtgk kartun....



Kartun kesukaan aku xlain xbukan...Crayon Sin Chan...Sponge Bob Square Pant....kalo hari sabtu jam 7.00 malam mmg aku dh siap2 tunggu depan tv nk tgk kartun sin chan...tetiap hari lain lak duk mengadap tgk spongebob jam 5 petang (tp cite ni tgk time xkeje jela, sbb balik keje kul 5.30)...nape aku suke tgk cite kartun ? sbb cite2 kartun ni sll wat aku tersenyum...wat idup aku ceria...aku xperlu bebankan fikiran aku ngan memikirkan cite yang sarat ngan emosi...aku xperlu marah kt pelakon2 kalo berlakon xseberapa...aku gak xperlu emosi bile tgk watak2 & jalan cite yg seakan2 membodohkan diri sendiri....sbb aku tgk drama2 kt tv skrg ni jalan cite hampir sama...cite hantu malaysia...hantu yg stereotaip....drama2 melayu...yg xabis menghidangkan & merugikan air mata...xkalah ngan drama2 dr seberang yg sudah berabad2 ditayangkan kt tv yg xtau lg bile nk abis...bosan !!!



Jadi cite yg paling sesuai untuk aku...adalah cite2 kartun...cite2 yg ringan...cukup2la bebanan di tempat keje yg perlu aku fikir...di rumah aku ingin beristirehat bersama suami....bergelak ketawa bersama suami bile tgk kartun bg aku merupakan terapi & salah satu cara mengeratkan hubungan suami isteri...senang hati aku bile tgk suami aku terkekek2 ketawa bile aku ajuk cara kartun bercakap...nahhh !!! utk korg yg baru je kawen, aku dh kasi petua baru utk rumah tangge korg...( heee...aku pon br kawen gak )



Tp ni sume pendapat aku...terpulang pd individu masing2...keluarga ceria keluarga bahagia...



p/s : eh, kartun mana ada letak tanda had umur...layan !!!!

No comments:

Post a Comment