Wednesday, March 2, 2011

Bukan Rezeki Abg...

Pagi semalam...awal2 pagi lg suami aku dh bersiap nk mencuba nasib kt tempat keje baru...tmpt keje lama belum resign lg tp smlm mmg hari die cuti...saja nk cube nasib kot2 ada rezeki lebih...mlm sebelum tu die duk beria2 tanya aku...kalo keje bahagian mesin cetak ni biasenye mcmne...aku cuma jawab setakat mana aku tau & tgk mase aku keje sebagai graphic designer dlu...setakat bg tunjuk ajar pasal warna, kertas, filem je yg aku mampu bgtau...hmmm bersemangat...

Selepas hantar aku ke tempat keje jam 7.50 pagi...die terus memecut motorsikal ke bandar...makan pagi & terus ke tempat keje baru...berbekalkan pesanan dari aku..."abg g je cuba nasib mcmne keje kt situ..tmpt lama jgn berenti lg...mana la tau kot2 xsesuai..."....ye...dalam jam 10 pagi, aku terima pesanan ringkas dr hand phone aku...dari suami ku sayang..." keje gile kt cni !"...haaaa...jwpn yg negatif menggambarkan die xpuas ati keje kt situ...tanya punye tanya..rupe2 nye syarikat tu dh amek pekerja lain utk jawatan bahagian mesin cetak...mana xbengang...dhla keje tu dh kasi org lain pastu suh suami aku keje kt syarikat anak sedara die kt kilang kitar semula...waaahhhh !!! mmg panas tiap2 mesej yg aku terima..ngan aku skali naik angin...kesian suami aku...

Malam tadi suami aku ckp.."mungkin rezeki kite masih kt tempat keje lama...xpela, keje la dulu...kalo ada peluang lain cuba lagi "...abg, time kasih sbb dh cuba sedaya upaya utk berikan terbaik utk rumah tangga kite...isterimu sll ada disamping mu...

No comments:

Post a Comment