Sunday, May 9, 2010

Aku juga ada perasaan...

Hari ni 9 hb Mei 2010...sudah 5 bulan 14 hari aku mendirikan rumah tangga...tp mlm td entah kali ke berapa air mata aku menitis lg...aku curahkan rasa kecewa yg terbuku di hatiku...bkn kecewa dgn suami ku..tetapi kecewa & berjauh hati dengan kata2 segelintir pihak yg amat melukakan hati aku...hmmmm...xde siapa selain dr suami aku yg menjadi tempat aku curahkan rasa...di blog ini jua turut aku melahirkan segala apa yg terpendam...yg elok mgkin blh aku kongsikan bersama, yg xelok korg buang jela jauh2...

Kalau nk diikutkan, mmg aku nk pendam lg perkara ni...xmao perkara ni menyentuh hati sape2, tp hati aku ? perasaan aku mcmane ?....sbb aku dh xsanggup nk bawa hati yg terlukala menyebabkan aku terpaksa coretkan kat blog aku ni...baiklah...hmmm...aku, makhluk yg diciptakan dari Allah s.w.t..diciptakan sebagai wanita..cukup sifat, Alhamdulillah...wlpn ada pelbagai kelemahan & ketidaksempurnaan namun aku bersyukur...bg aku kesemua makhluk ciptaan Allah semuanya indah2 & cantik...namun mungkin aku ada sedikit kelemahan...aku percaya sesiapa kwn2 yg pernah terserempak dgn aku dari dulu hingga sekarang perasan akan perubahan yg aku alami...yela, dlu mase bujang badan xsame seperti sesudah kahwin...wlpn GEMUK (mengikut gelaran segelintir teman) tp aku bahagia...semua manusia xmtk dijadikan xsempurna...tp ini adalah dari Nya...ketentuanNya...aku amat terasa hati apabila ada yg mengejek seolah2 aku terlampau hina di mata mereka...xkurang dengan senyuman sinis...kalau nk diikutkan cara makan aku sebelum kawen, aku rase lg teruk dulu...skrg ni mkn nasi pun sekali sehari...tp nape badan naik ?...risau betul korg kan bile aku bertambah berat badan ?...aku siap g klinik jumpa doktor lg tanya pasal ni...jawapan doktor : NORMAL...XDE APE2 MASALAH...jd ape yg nk dirisaukan lg....jgn berterus-terusan kutuk & caci aku...tiap kali cacian yang aku terima, mmg aku senyum...sbb tu je yg termampu...tp hati aku ? mmg tiap kali aku ceritakan pada suami aku, air mata mula menitis...bahumu abg, kau jdkan tmpt aku bersandar...lengan mu abg, kau rangkul aku dlm pelukan...aku terlampau sedih sbb xpernah aku tuturkan kata2 kutukan tentang rupa & fizikal semua org...itu semua anugerah Yang Esa...xkan sesekali aku ejek akan ciptaan tu...walaubagaimana pun rupa & fizikal semua org, bersyukurlah...sekurang2nya kamu mendapat tempat yg semulia2nya, diciptakan oleh Allah sebagai manusia bkn sebagai makhluk lain...sekali, bila ada menegur ttg fizikal aku, itu BIASA...tp tiap kali jumpa je nk tegur ttg fizikal aku, itu LUAR BIASA...cukup la, satu je aku nk luahkan aku xpernah susahkan sesiapa pun ngan bentuk fizikal aku skrg...AKU BAHAGIA.. 


No comments:

Post a Comment