Monday, May 10, 2010

Jaga la Kebersihan....

Sejak akhir2 ni aku tgk kt kawasan perumahan aku semakin hari semakin kotor...haih...xsangka lak aku sebegini teruk sikap segelintir penghuni rumah flat...ni baru blok yg aku diami belum lg tgk blok2 lain...Masyaallah...setau aku blok yg aku diami tu majoriti penghuni nya terdiri dari yang sudah berkeluarga...yang sepatutnya kebersihan menjadi keutamaan...tp sedih...tiada kesedaran sivik langsung...tong sampah MBKT punyela besar xkan la kat tangga jgak korg nk buang sampah...xkan kat parking keta orang jgak korg nk buang sampah..mmg xmasuk dek akal langsung...yg paling sedih...ada gak segelintir penghuni kat blok aku yg mmg pelik...terlalu pelik..tiap kali sapu sampah kat depan beranda rumah, bukan nk masukkan ke dlm tong sampah yg dia telah sediakan kat depan umah tapi kat depan umah aku jgak dia longgok..pelik kan? ada jgak org mcm ni...tiap kali manusia pelik ni sapu sampah hala ke umah aku tiap kali tu jgak tahap kemarahan suami aku meningkat...mana boleh, depan umah dia punya la bersih tp umah aku yg jd mangsa...main taktik kotor nampak...xpe2...apalg suami aku pon amek penyapu sapu balik smph yg die longgok depan umah aku hala ke umah dia balik...gile betul...xtau la aku spesis mcmane dia ni...xpernah lg aku ngan suami aku buang smph dpn umah sbb tong sampah umah aku letak kat dapur bkn kat luar umah...

Pernah la jgak dlm bulan lepas suami aku gantung plastik smph tepi umah dia, konon nk sindir nak suh faham...nak suh dia buang smpah dlm plastik tu tp mcm xmenjadi je taktik tu...

Sebenarnya perkara ni dah lama aku suarakan kpd ketua blok aku tp mcm xde ape 2 respond pn lg...skrg apa yg blh kami wat, tunggu masa nk jumpa, nak bersemuka..sbb susah betul kalau perkara ni x diatasi...samaph tu beb...kotor berhabuk...boleh menjejaskan kesihatan tu...

p/s : jaga kebersihan tanggungjawab bersama...jgn indah hanya di luar tp kt dalam HAMPEH...jgn buang sampah merata lg !!!!!!

No comments:

Post a Comment