Monday, February 7, 2011

Hari ini kite berpisah...

Pagi ini sayu rasa di hati...malam tadi malam terakhir aku kt umah sewa di kuala ibai...kosong sudah rumah tu...terasa seperti mase mula2 dtg cni dlu...titisan air mata malam tadi mewakili rasa berat hati utk tinggalkan bumi terengganu ni....yg telah banyak mencorak diari hidupku sepanjang 2 tahun lebih aku di sini...namun hidup mesti diteruskan...aku mesti anggap perpindahan & penghijrahan adalah perkara biasa dalam kamus setiap manusia di dunia ini...

Hari ini, berat kaki melangkah ke jabatan penerangan terengganu...namun digagahkan agar xjatuh air mata di pipi ni....majlis perpisahan...sume mata tertancap pada aku...mgkin semuanya sedang memerhati samada air mata ini gugur atau pun tidak,.....aku senyum...aku senyum lagi...tiada air mata yang gugur walaupun sayu di dalam hati...meriam !!! kuat semangat !!! jgn nangis depan kawan2...malu nanti...hehehehhe...aku bermonolog dalam hati...tiba sudah ucapan terakhir aku...aku mulakan dengan salam beserta senyuman...aku akhir kan dengan pantun bahasa kelantan...hehehehhe...nasib baik xgagap...yess!!!! berjaya...kelakar dgr jurufoto ckp, " gmbr meriam dalam web jabatan nanti sume yg senyum2...org lain sedih tggl jabatan die senyum je..."...kontrol beb...kontrol...

Jap lg tepat jam 1 petang, suami aku akan datang jemput untuk pulang ke kelantan....selamat tinggal kawan2...selamat tinggal jabatan penerangan terengganu...selamat tinggal kenangan...time kasih utk semua...aku akan bawa ilmu & kenangan di sini sebagai bekalan ditempat baru nanti...love u all...

No comments:

Post a Comment