Sunday, January 30, 2011

Rezeki...Alhamdulillah...

Arini 30 januari 2011...surat yang aku tunggu2 selama ni tiba jua depan mata aku....surat pertukaran ke kelantan !!!!...kalau x silap aku wat permohonan dalam bulan November tahun lepas...mgkin rezeki aku & anak dlm kandungan ni kot, hanya 3 bulan aku menunggu kelulusan pertukaran akhirnya dpt jua...

kenape nk tukar ? soalan tu la yg sering kwn2 sekeliling bertanya...bukan saja2 nk tukar...tp aku fikir demi masa depan anak aku kelak aku perlu berpindah..sebab ape ? sebab aku rasa aku & suami xmampu untuk menanggung kos sara hidup di Terengganu ni yang amat tinggi bg tahap gaji seperti kami...lebih2 lagi ngan bakal kehadiran org baru, byk perkara & keperluan 'orang baru' nanti yg perlu aku fikir..aku percaya pd rezeki tp aku & suami juga perlu mencari jalan utk mengubah hidup kami...mgkin bila dekat ngan ma abah, kuarga mertua & saudara mara keperitan dlm mencari rezeki tidak terlalu menjadi beban kepada kami...insyaallah...lebih2 lagi kos hidup di kelantan rendah dari Negeri Terenggganu...

Perasaan aku skrg mmg bercampur baur...berpindah ? wahhh !!!! tenaga yang kuat amat diperlukan untuk mengemas brg2 umah yg amat byk walaupun kami hanya hidup berdua kt terengganu ni...hehehehhe...dh la duk umah flat...jenuh la nk mengusung barang nanti...x lupe gak ngan keje2 ofis yang perlu aku selesaikan terlebih dahulu sebelum meninggalkan ofis kesayangan aku ni...mana x syg, dh 2 tahun lebih aku menimba ilmu, menambah pengetahuan...dr xpandai amek minit mesyuarat skrg sudah mampu bertatih wlpn masih xmampu berjalan laju...dr xpandai jd juru acara sudah mampu bersuara walaupun suara xsehebat mana...sume ilmu aku dpt di sini...Cawangan Perancangan Strategik & Penyelidikan Jabatan Penerangan Terengganu...banyak kenangan yang akan aku tinggalkan nanti dr semanis2 kenangan hingga ke sepahit2 ingatan...

Harapan aku, di tempat baru nanti aku akan belajar ilmu2 baru yang belum aku terokai dalam jabatan penerangan ni...suasana lain, cara keje lain, bersama kawan2 lain namun tetap di bawah jabatan yang sama...Jabatan Penerangan Malaysia. Doakan aku terus berjaya...amin..

p/s : Bumi Terengganu aku tinggalkan...memori bersama kalian akan aku kenangkan..

No comments:

Post a Comment