Tuesday, September 29, 2009

Nyah kau penyakit !!! Jangan kau ganggu aku lagi !!!!

Semalam 28aribln 9 2009, pagi2 lagi aku dh bersiap utk ke Hospital Sultanah Zahirah Kuala Terengganu...berdebar2 ku rase...cmane laa result penyakit aku nanti...kalau ikutkan bln Mac lagi aku dh sembuh dari penyakit TIBI...tapi terpaksa wat rawatan susulan selepas 6 bulan utk btl2 pastikan aku x dijangkiti kuman yang xdiundang tu lg...dengan ditemani tunang tercinta yg berbalut tangan sbb excident aku gagahkan kaki gak melangkah ke bahagian klinik dada...fuhhh !!! ramai gak pesakit yg mgkin menerima nasib yg serupa dgn ku....tp mungkin aku lebih bernasib baik sbb sembuh awal dari pesakit2 lain...tgkkan keadaan pesakit2 TIBI yang lain, ngan bertubuh kurus keding, berkulit gelap akibat kuman tu watkan aku bermuhasabah diri sekejap...Syukur Alhamdulillah...aku masih diberi peluang untuk sembuh...


Dari jam 8.30 pagi aku sabar menunggu nama dipanggil utk wat ujian kahak, X-Ray & darah...lepas 2 jam menunggu blm ada tanda2 yg nama aku akan dipanggil...haih pesal niii !!!...SABAR...ujar tunang aku...tunggu punye tunggu rupe2 nye pegawai kesihatan kat ospital tu x dapat cari aku punya fail & rekod...wahhhh !!!! haru aku dibuat nye....dari kul 8.30 sampai jam 12 tgh ari baru jumpa...Ya Allah mmg aku dah ditahap sabar yang teramat sabar dah...ngan perut berkeroncong blm diisi sarapan...jam 12 baru terhegeh2 nak suruh aku wat ujian kahak & X-Ray...


Siap je semua ujian...tibala saat aku nak mengadap muka doktor yang rawat aku, bukan saja2 nak jumpa tapi terpaksa sbb nak tau keputusan ujian2 yang aku dh wat tu...masuk je bilik doktor...mengadap muka doktor lelaki tu ngan penuh suspen...ayat pertama yang kuar dari mulut doktor tu yg bisa wat aku melompat2 (kalo duk sorg2).."AWAK DAH XYAH DATANG HOSPITAL LAGI DAH...AWAK DAH BETUL2 SEMBUH "...Ya Allah...Alhamdulillah...Maha Suci Allah Yang Maha Pengasih Lagi Maha Mengasihani...hambamu ini menadah tangan mengucapkan syukur...lepas ucap terima kasih pada doktor tu aku ngan buah fikiran yang ala2 nak mengusik tunang aku yang setia menunggu walaupun duk tersengguk2 kat atas kerusi sbb ngantuk, aku wat muka cam sedih tahap kucing yang nak kena buang kat tepi jalan...bila tunang aku tanya mcmane ? result cmane ? sume ok kan ? dah sembuh dah kan ?...aku tunduk...diam je...aku tgk die dah wat muka gabra, panik sume ada...(keh3 sakit2 pn kena pedajal gak ke)....lagi sekali die ulang...result cmane ? sume ok kan ? dah sembuh dah kan ?....aku pn pandang siling, pandang kipas wat2 x dengar...kuang3....aku pun pandang die...aku senyum semanis2 nya..."DOKTOR BAGITAU...ERM...ERRR...EMMMM...ERRRR...SAYANG DAH SEMBUH "...ehehehehehehe...nasib baik x kena cubit sbb tangan dia kan berbalut pakai bandage...sorry tunang ku cayang...


Pada ma abah aku khabarkan berita gembira...walaupun hanya mendengar suara dicorong telefon namun aku tau...ma & abah turut tersenyum & bersyukur sbb anak tengah dia x lg perlu susah hati fikirkan pasal penyakit yang boleh bawa maut tu lagi...Alhamdulillah. Pergi kau wahai penyakit...nyah kau jauh2 dari meragut jiwa & raga aku.

No comments:

Post a Comment