Tuesday, September 15, 2009

Peristiwa Dalam Hiduku....


Rasanya agak lama aku xupdate akunye blog ni...kalo xclap last selepas hari pertunangan aku...lepas tu aku diam je...bukan diam disebabkan kecetekan idea...tapi banyak peristiwa yang berlaku dari bulan 6 hingga bulan 9 ni...bab kerja dari bln 6 hingga sebelum bln ramadhan banyak kursus yg aku terlibat...kursus yang melibatkan keje..program2 jabatan pun byk...mgkin tu salah satu sebab nape dh lama aku x ber'blogging'...tapi sebelum aku bercerita panjang rasanya belum terlewat untuk aku ucapkan selamat berpuasa untuk semua umat islam di seluruh dunia...semoga bulan ramadhan ni memberi seribu keberkatan kepada kehidupan kita semua...


Hmmm...dalam cbuk2 ngan tugas, kehidupan aku selepas mendapat title baru (tunang) sekarang ni, mcm2 yang ingin aku kongsikan pada semua pembaca di luar sana...untuk pengetahuan semua, tarikh aku akan disatukan dah x lama lg dah..insyaallah sebelum raya aidiladha...nape cepat sgt ?!!! meh nak cite cket...kalau diikutkan perjanjian tarikh perkahwinan kami akan berlangsung tahun depan mgkin dlm bln 2 atau pun 3...tapi dalam bulan 7 aku dapat khabar yang gembira dari kakak aku...aku bakal jadi ibu saudara pd bakal anak kakak aku yang baru je berusia 2 bulan di dalam kandungan...hmmm...dapat adik baru la ye iman&hanim (anak2 saudaraku)....bile terima je pengkhabaran dr kakak aku...abah & ma aku mula mengubah rancangan, yang pastinya rancangan untuk satukan aku pd tahun depan terpaksa diawalkan ke tahun ni jgak...yela kalo wat tahun depan x ke mase aku kawen tu kakak aku tgh sarat...so xbest la kan...kalo blh biarla majlis ni x memberi kesusahan pada ahli keluarga aku...bincang punya bincang...kalo ikutkan keputusan awal abah aku, ma aku, papa & umi tunang ku nak langsungkan mase raya puasa ni ... PERRGGGHHH!!!! sesak nafas weh ...!!!! tulun !!! tulun !!! mane sempat...mane nak korek duit...kalo ceti along tu halal dh lame dh aku wat loan ngan die 5.6 ribu...tp ni dh mmg termaktub dah yang ceti along tu HARAM...so, last2 selepas ditolak dicampur keputusan diambil untuk langsungkan pada bulan 11 ni...hmmmm....nak xnak kena atasi...yela lagipun bertunang lama2 pn xelok gak kan...duit loan yg aku wat ngan bank (halal tau) tu pun cam dh lompong dh....haih...cmane neh ? terpaksa la berjimat cermat...wat majlis lam keadaan sederhana je... WAAAA !!! hancur harapan nak wat majlis grand...eheee...berangan jelaaaa... tapi xpela...sekurang2 nya impian aku untuk membina masjid tertunai...insyaallah....


No comments:

Post a Comment