Tuesday, September 29, 2009

Tragedi Malam 8 Syawal 1430 H

28hb 9 2009, tarikh utk aku wat checkup "TIBI"...kena wat rawatan susulan selepas sembuh pada bulan March yang lepas...seperti biase, tunang aku la yg beria2 nk suh aku g wat checkup..siap nk teman aku lg g jumpe doktor...kononnye nk tgk aku sembuh sepenuhnye sebelum tiba hari berbahagia kami...tp sebelum aku pulang ke terengganu telah aku khabarkan pd tunang ku rase cam berat ati & malas je nk g wat checkup...kalau aku nk pegi pun aku blh pegi sendiri seperti checkup sblm2 ni...xnk susahkan sape2...hmm...ape lagi selepas diberi ceramah & tazkirah petang oleh tunang ku yg lagaknye cam dr. fadzilah kamsah akhirnya akur jugak aku ngan nasihat dia...

Jadi pada petang 27hb 9 2009, bertolakla tunang aku dari kelantan tepat jam 7 ptg ngan menunggang motosikal yamaha lc miliknya ke terengganu semata2 nak teman aku wat checkup...risaunya aku sbb kena redah malam bwk motor...sementara menanti tunang aku sampai sempatla aku masak tom yam ngan telur dadar utk mkn malam seperti yg telah kujanjikan pd tunang aku...hmmm....biasanya kalau die bwk motor dari kelantan ke terengganu cuma mengambil masa 2 jam lebih je...dari kul 9 bawak ke kul 10 x juga nampak kelibat tunang ku...msg x..call pun x...mula la aku jd cam xsedap ati...gelabah memanjang...risau seiyhhhhh.....

Jam 10 lebih, baru dia sampai...lega hati aku...kuar je pintu umah, aku tgk dia diam je...cuma 1 ayat yang aku dgr dari mulut dia.." I LOVE U SAYANG"...lepas tu dia suh aku amek sendiri barang2 dlm bakul motor die...skali aku tgk motor die...YA Allah !!! ABIS PECAH COVER SET DEPAN...baru die bgtau yg dia excident kat besut...dia cite kat aku, " ada sebuah keta kat depan motor die tibe2 break amergency coz terlanggar lembu, skali dia mengelak dari kereta tibe2 KEBOOM...lembu yg kena langgar kereta tu td bangun & terus ke blah kiri jd motor tunang aku xsempat nk control terus langgar lembu tu la...motor terbabas, tunang aku terpelanting ke seberang jalan "...MASYAALLAH...aku tergamam xtau nk ckp ape lepas die cite kat aku...aku tgk lengan kanan die dh mula membengkak...bahu belah kiri xblh nk gerak..seluar terkoyak....nak bukak jaket & halmet pn kena aku bukakan...menangis la aku...aku ckp apesal dtg gak mlm2 sdgkan aku dh pesan byk kali dh..bahaya...lgpun stakat wat checkup tu, aku blh g sendiri...masih terngiang2 kat telinga aku ni " ABG NAK JUMPE SAYANG, NAK TEMAN SYG, XNAK BIAR SYG SORG2 "....sedih sgt2....lepas tu aku sambar kunci keta terus bwk die ke hospital....terpaksa ke unit kecemasan...xputus2 doa aku dlm ati smoga xde ape2 yg teruk...lepas tunggu samapi kul 12.30mlm, lepas selesai X-RAY tulang sume...ALHAMDULILLAH !!! xde kecederaan dlman...tangan berbalut...terpaksa pakai bandage...lepas kena suntik & dapat ubat tahan sakit...aku tanya tunang aku..."ABG DAH MKN KE BELUM ? "...nak tau tunang aku jawab ape ?..." ABG BELUM MKN, ABG NAK MAKAN TOM YAM YG SAYANG MASAK "...Ya Allah...hiba & sedihnye hati aku tuhan je tau....ingat lagi gurauan teman serumah aku smlm...ni TRAGEDI TOM YAM ni...ehe

Aku sentiasa doakan semoga hubungan kami akan di rahmati Allah, dipanjang kan jodoh & semoga kasih sayang dia tetap setia menemani hati aku...Insyaallah...love u so much

No comments:

Post a Comment