Thursday, October 1, 2009

Haaa Kan Dah Kena Marah...




Haih...(oppsss !!! mengeluh lagi...hish xbaik ni)...xtau nape sejak tunang aku balik ke kelantan, aku ni asyik duk termenung je...pagi termenung...petang termenung...sblm tido pn blh lagi termenung....nak kate rindu..ohhhh dah semestinye rinduuuuuuuuuu sgt.....menungkan pasal keje...kat atas meja depan aku skrg ni ada lagi kerja yang berbaki blm aku siapkan...tapi cam xde mood je...mgkin aku kurang berminat untuk wat kerja ala2 setiausaha (wlpn bkn berjawatan setiausaha) ni kot...tp kena wat jgak sbb tu tanggungjawab...

Tapi yang aku mmg pasti sgt2...aku termenung sbb teringatkan tunang aku...teringatkan keadaan dia yg baru lepas excident...gundah hati aku bila difikir2kan balik...kadang2 rasa bersalah sgt...kalau la aku berkeras nak pergi sorg2 je wat checkup sudah tentu xkan jadi mcm ni kan ?....dah tentu tunang aku xkan excident...tapi aku xblh salahkan takdir...aku xminta semua ni terjadi...tp nape perasaan bersalah ni tetap ada dalam hati aku...yang aku tau dari mulut tunang aku, dia skrg balik umah umi & papa dia..teruk gak kena marah & bebel kat umi dia...xkalah papa dia bgtau, masa2 bertunang ni mcm2 blh jadi...tu pasal org2 tua ckp darah manis...elakkan berjalan jauh..mcm2 lagila kena bebel...kesiiiian sgt...hmmm...smlm bila aku bgtau ma & abah aku kat kampung terus ma & abah aku ke umah tunang aku...diorg ckp rase xsedap ati kalo xpergi menziarah...seperti yg diceritakan oleh tunang aku, ma & abah datang melawat siap bwk burger lagi...eh eh eh...sejak bila abah aku pandai bwk buah tangan ala2 omputih ni...keh3...tp sebelum ma & abah aku balik umah sempat la c tunang aku tu kena tazkirah & sedikit ceramah oleh puan zaiton abdullah ( keh3, mak aku tu )...."tu la ma dh pesan kat yussri jgn bwk motor g terengganu mlm2, kan dh jd mcm ni....yam pun sama gak..nanti yussri pesan kat die "...eh aku pun kena gak ke...bkn aku yg mtk dia datang...uuuuuuuh...sll mcm tu...kalau tunang aku kena marah aku pn kena gak...kalo aku kena marah, dia pn kena gak...tp ini x adil !!!...bak kata tunang aku...baru la sehati sejiwa...byk la kecantikan dia blh ckp mcm tu...sempat lg nk bergurau senda tgh2 sakit cenggitu...

Teringat kata2 terakhir tunang ku sebelum dia balik ke kelantan kelmarin..." JANGAN CKP ABG XSAYANG SYG TAU, ABG SAYANG SGT2 SYG "...syg xmao syg abg lg kalau abg wat keje gile dtg jauh2 ngan motor mlm2 lg...ehe...cayang kamooo.

No comments:

Post a Comment