Wednesday, February 3, 2010

Kempen Berjimat Cermat Dlm Kerajaan Yam & Yussri

Kempen Berjimat Cermat telah pn dilaksanakan dlm Kerajaan Yam & Yussri...jadi aku sebagai isteri merangkap timbalan kepada suami aku mesti bersungguh2 utk jayakan kempen ni memandangkan keadaan kewangan kami makin merosot...

Untuk pembelian berhemah, mlm tadi mase kuar beli brg2 dapur..memula sekali sblm kuar, aku dh wat list brg2 dapur yg telah pun habis....mane2 yg xpenting walaupun berkeinginan utk beli terpakse aku tolak tepi dulu seperti baju2 & tudung2 baru yg aku berangan2 nk shopping sakan...haih..eh eh eh xbaik mengeluh...jd barang2 dapur yg di 'list' kan pun kena tgk pada harga gak...mcm mlm tadi, aku amek ayam yg siap potong, bkn sekor2 & separuh tp yg dh potong ikut 'part', timbang2... tgk harga ? makaih..lg murah kalo aku beli ayam sekor...jd ngan selambernye letak balik ayam tu, g cari kedai lain yg lg murah..nk beli byk2 xblh sbb aku kat umah cume 2 orang je..hmmmmm....kat umah pn kena berjimat gak..sbb slalunya dh byk kali kena tegur dek suami aku, die ckp aku ni suke membazir air..bkak paip air, slalunya aku biar je mcm tu selagi xabis pinggan dlm sink...jd wat sekian kali nya, aku terpakse patuh...patuh pd arahan suami utk kebaikan...xsalah kan ?

semoga kempen kami ni berjaya dengan jayanya...chaiiyyyyokkk !!! chaiyyoookkk !!! kerajaan yam & yussri mesti blh berjaya !!!!!

No comments:

Post a Comment