Tuesday, February 23, 2010

Menjengah Usia 25 Tahun..

Hari ini umur ku sudah menjengah 25 tahun sehari..semalam...22 FEBRUARI 2010, tarikh hari kelahiran ku yang ke 25 tahun...seperti tahun2 yang lepas tiada sambutan istimewa..tiada majlis hari jadi seperti insan2 lain...yang berubah cuma...aku meniti hari kelahiran ku bersama suami tercinta...masih hangat ciuman di pipi saat aku melangkah keluar utk ke tempat kerja pagi semalam..."Selamat Hari Lahir Sayang...Abg cintakan syg "...sebaris ucapan yang sgt aku hargai...tiada cincin berlian..tiada kalungan rantai..tiada hadiah yang mahal2...sekadar ucapan sayang...namun ucapan itu yang paling aku dambakan...ucapan yang membuatkan perasaan ku terbuai2...ucapan yang meyakinkan aku akan kasih sayang nya....aku melangkah lemah..dalam fikiran ku cuma satu..nape bukan suami ku yang pertama ucapkan selamat hari lahir untukku ?...hmmmm...majok lagi...benda kecik pn nak majok ke wahai makhluk yang bernama Siti Meriam Mohamad....malam tadi kan tido awal...belum sempat kul 12 lagi dh tido dah..tetapi...sifat keanak-anakan ku makin menguasai hati....majok tanda protes...tiap pesanan ringkas di telefon bimbit ku pandang sepi...

Balik dari kerja...penat...tokkk tokk tokk !!!...ku bukakan pintu utk suami ku yang baru pulang dari kerja..namun langsung tiada secalit senyuman dibibirku...protes lagi la ni...(lupe sekejap pesan ma..jgn wat muke masam bila suami balik dari kerja)..." si tembam abg yang kusayang...oooo sayang ku" panggil suami ku...aku diam..sepi...muke mencuka...protes pn protes jgak..tanggungjawab sebagai isteri tetap aku tunaikan...ku hidangkan masakan yang aku masak utk makan malam kami...aku, xmao makan...majok...waaaaa !!!! teruk betol...teman suamiku makan jap...pastu terus mengadap tv...sampai tertido2...dalam kul 9.30malam...." SAYANG...BANGUN...TGK NI APE ABG BELI...JOM KITE MAKAN SAME2..." kejut suamiku...aku bingkas bangun..ku toleh ke belakang...SEPOTONG CHEESE CAKE KEGEMARANKU DARI SECRET RICEPE...ku dongak wajah suami...ada air mata menitis dipipinya..."SAYANG...ABG MTK MAAF...NI JE YANG MAMPU ABG KASI UTK HARI LAHIR SAYANG "....ku peluk suami ku....air mata ku jatuh jua..."BUKAN KEK..BUKAN HADIAH YANG SYG MINTA....SYG TAU MCMNE KEADAAN KEWANGAN KITA SKRG...NAPE BELIKAN SYG KEK NI..." aku suapkan suami ku kek tadi...tiap kali ku suakan kek, tiap kali tu juga ku lihat air mata suami aku menitis...aku teramat menyintai suami ku....terima kasih abg..akan ku jaga hubungan ini sehingga akhir hayat aku...

CINTA MU MUZIK DI HATIKU

No comments:

Post a Comment