Sunday, January 16, 2011

Bijak betul suami aku ye !!!

Semalam dari pukul 9 pagi sampai la ke malam blok umah aku xde lektrik...blackout....mmg mati kutu aku kt umah...dhla suami keje...duk umah xtau nk wat ape...tv pn xblh bukak...ngan kepanasan sampai berdenyut2 kepala aku menahan migrain...lebih2 lagi naik panas hati aku ngan suasana yang teramat bising kt blok tu...anak2 menjerit2 bermain kt koridor...xkurang hebat ibu bapa yang suke memekak...dr tingkat bawah menjerit memanggil org kt tgkat atas...mmg berserabut !!!

Tetapi kepanasan hati aku reda seketika...aku ke dapur nk masak...potong sayur....skali tangan aku tercapai2 penapis plastik nk tapis sayur...JENG !! JENG !! JENG !!!!...penapis plastik aku pecah kt bingkai...belek punye belek...tilik punye tilik...eh nmpak cam bekas api je ni....bekas api tu elok2 je kena kt bingkai yg pecah tu...tp xmelekat...haaa !!!! ni xde keje org lain dh ni ...keje suami aku...aku dh agak dh die mesti wat pukul lalat kt dlm umah aku...sbb sehari sblm kejadian aku duk dgr die membebel " eh lalat sekor ni xmati2...dtg dr mane ntah ".... tersenyum sendirian aku....ohhh, pandai ye...die ingat die gune api utk betulkan balik penapis aku kononye aku xnampak la kesan pecah tu ?....silap org la...aku pn amek penapis plastik tu, aku gantung depan pintu dapur...siap bernotis " TOLONG BELI BARU !!!"...nasib la ye...

p/s : tp mlm td aku nmpak suami aku kt bilik stor smbil pegang penapis plastik tu...aku rase cam dpt agak je die nk renovate bende alah tu...

No comments:

Post a Comment