Thursday, January 13, 2011

Saya Masih Jatuh Cinta...

Usia perkahwinan baru je 1tahun 1 bulan lebih...tp perasaan jatuh cinta tu masih segar & belum lg pudar dlm hati aku...makin bertambah hari makin bertambah rasa cinta...cinta bukan sebarang cinta, cinta si isteri kepada suami yg sah...tidak menjadi kesalahan pd sesiapa mahupun disisi agama...ianya ikhlas...suci...tanpa mencemar sekelumit maruah...

Cinta kami makin mekar skrg ni lebih2 lagi ngan kehadiran bakal 'org baru' nanti....kalau dulu masa usia perkahwinan baru mencecah beberapa bulan, rajukan aku...perasaan xpuas hati sll membelenggu diri...maklumlah baru berumah tangga...semuanya serba baru...kehidupan baru...nk menyesuaikan diri mmg sukar...masing2 nk tunjuk ego...masing2 masih mentah dlm hal rumah tangga malah langsung tiada pengalaman...namun makin bertambah usia perkahwinan memberi aku seribu pengajaran & pembelajaran...sedikit sebanyak ilmu rumah tangga kami semai & sematkan dalam rumah tangga kami agar hidup kami bahagia...idola kami...ma &abah aku...kami belajar jadi suami & isteri yang bertanggungjawab...

Suka aku kongsikan ngan sume...aku masih simpan mesej2 dalam inbox yang pernah dikirimkan oleh suami aku mase mule2 bercinta dulu...masa mula2 menerima cinta dr dia...manis nya kenangan tu...sedikit lucu bila tgk balik ayat2 jiwang yg dikarang oleh suami aku dlu...hehehehehehe...kenangan &memori lama tu watkan cinta kami bertambah kuat...betapa sukar nya utk meraih cinta...betapa sukar nya utk mendirikan masjid...betapa sukarnya utk idup bersama...pelbagai dugaan pernah kami lalui...percaya pd jodoh..percaya pada ketentuan Nya...bersatu jua kami berlafazkan akad yg satu...Alhamdulillah...aku bahagia bersama dia hingga kini...tiap2 hari jatuh cinta...

Semoga Allah pelihara hubungan cinta kami...semoga Allah pelihara rumahtangga kami...semoga ngan kelahiran zuriat kami nanti makin bertambah2 rezeki...makin bertambah kasih sayang kami...doakan kami agar bahagia yang dikurniakan itu kekal sampai bila2...amin...

No comments:

Post a Comment